آموزش تعمیر مودم تندا tenda
برای حل مشکل خرابی مودم tenda خود مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید و یک اتصال اینترنتی بی سیم را تجربه کنید.
راه حل 1: توسط پینگ مودم tenda را تست کنید:
در ابتدا باید سعی کنید یک تست پینگ را انجام دهید تا بررسی کنید که آیا می توانید با دنیای خارجی ارتباط داشته باشید یا خیر. خدمات مختلف پینگ رایگان در دسترس است با کمک Command Prompt می توانید هر وب سایتی را در ویندوز پینگ کنید. این ساده ترین روش برای پینگ سایت است از این رو ، به منوی شروع بروید و Command Prompt را باز کنید حال باید دستور “پینگ”را با آدرس IP وب سایت مورد نظر برای پینگ وارد کنید اگر آدرس IP وب سایت را فراموش کرده اید ، باید آدرس کامل را تایپ کنید. به عنوان نمونه ، اگر می خواهید Google را پینگ کنید ، باید ‘پینگ google.com را تایپ کنید.» این بسته ها ، اطلاعات کوتاهی را به وب سایت هدف منتقل می کند و همچنین میزان اطمینان از این لینک را اندازه گیری می کند در صورتی که این آزمون موفقیت آمیز بود ، نتایج را مشاهده خواهید کرد اگر به طور مداوم انجام نشده باشد ، باید سعی کنید وب سایت های مختلف را پینگ کنید. همچنین همیشه به خاطر داشته باشید که برخی وب سایت ها پینگ را نمی پذیرند از این رو ، اگر هنوز با خرابی مودم tenda روبرو هستید ، باید به مراحل بعدی بروید.
راه حل 2: کانال مودم tenda را تغییر دهید:
بیشتر مودم ها از یکی از 14 کانال یا فرکانس برای دریافت یا ارسال اطلاعات از طریق باند 2. 4 گیگا هرتزی استفاده می کنند برخی از این فرکانس ها یاکانال ها با هم همپوشانی دارند. اما هنوز کانال های 11 ، 6 و 1 این کار را نمی کنند به همین دلیل این کانال ها قابل استفاده برای کاربران هستند. اگر اتصال بی سیم شما نامنظم است ، ممکن است با تداخل کانال روبرو شده باشید بنابراین سعی کنید کانال WiFi را با کمک کنسول مدیریت مودم تغییر دهید اگر فرکانس در حالت خودکار تنظیم شده است ، پس سعی کنید آن را در کانال های دیگر تنظیم کنید تا بررسی کنید که آیا می تواند مسئله خرابی مودم tenda را برطرف کند.
راه حل 3: اتصال کابل را بررسی کنید:
قبل از تعویض یا تنظیم مجدد مودم ، باید اتصال کابل مودم tenda را بررسی کنید و همچنین اتصال ورودی به سیستم را بررسی کنید معمولاً این اتصال در قسمت پشتی مودم قرار دارد حتما تأیید کنید که سیم اصلی تحت تأثیر چیزی قرار نگرفته است اگر از هر شکاف کابل استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که هر اتصال برقرار است علاوه بر این ، شما باید تأیید کنید که اتصالات به روشی مناسب خرد شده اند.
راه حل 4: سیم های معیوب را جایگزین کنید:
مودم شما به دلیل وجود سیم ضعیف یا آسیب دیده ممکن است قادر به اتصال به اینترنت نباشد. اطمینان حاصل کنید که کابل ADSL که از پریز برق می آید خوب کار می کند. اگر زنگ زدگی روی کابل را مشاهده کردید یا می بینید کابل کثیف است ، بنابراین سعی کنید آن را تعویض کنید.
راه حل 5: مودم خود را مجددا راه اندازی کنید:
گاهی اوقات ، راه اندازی مجدد مودم می تواند سیستم شما را تازه کند و تمام مشکلات را برطرف کند بنابراین مودم Tenda خود را برای چند دقیقه خاموش کنید و دوباره راه اندازی کنیدو دوباره سعی کنید به اینترنت وصل شوید.
راه حل 6: یک اتصال تازه را شروع کنید:
پس از راه اندازی مجدد مودم tenda ، اگر هنوز با همان مشکل خرابی مودم tenda روبرو هستید ، باید سعی کنید مودم را در تنظیمات پیش فرض کارخانه تنظیم کنید و همچنین سعی کنید نصب جدیدی را انجام دهید. برای اکثر مودم ها ، این مرحله با فشار در دکمه تنظیم مجدد در پشت مودم انجام می شود که برای برای مدت زمان کمی آن را نگه دارید. هنگامی که نشانگر LED شروع به چشمک زدن می کند ، دکمه تنظیم مجدد را رها کنید. پس از تنظیم مجدد ، برای نصب مجدد مودم tenda باید از ابزار مبتنی بر وب یا دیسک همراه استفاده کنید.
راه حل 7: از Extender استفاده کنید:
اگر دستگاه خود را با مودم tenda بی سیم زیر یک سقف وصل می کنید ، در ابتدا قدرت سیگنال مودم tenda بی سیم را بررسی کنید مکان نما را در سمت راست پایین کامپیوتر خود حرکت دهید و بر روی آیکون اتصال شبکه کلیک کنید این روش قدرت سیگنال را با برخی از میله ها به شما نشان می دهد اگر فقط یک یا دو نوار نمایش داده شود ، اتصال WiFi بسیار ضعیف است بنابراین نمی تواند یک اتصال اینترنتی پایدار برقرار کند. از این رو ، اگر از مودم خود با باند دوتایی استفاده می کنید ، سعی کنید با باند های دیگر ارتباط برقرار کنید علاوه بر این می توانید آنتن های مودم را نیز مجددا تنظیم کنید یا می توانید مکان مودم را تغییر دهید که به شما در افزایش دامنه سیگنال مودم نیز کمک می کند. اگر مودم tenda را جابجا می کنید ، پس برای تقویت سیگنال مودم ، باید از یک طیف وسیعی استفاده کنید اگر هنوز با خرابی مودم tenda روبرو هستید ، قدم بعدی را دنبال کنید
راه حل 8: وضعیت را بررسی کنید:
باید تأیید کنید که مودم به روشی مناسب کار می کنند بنابراین در ابتدا مودم را بررسی کنید تا نشانگر LED روشن باشد علاوه بر این ، شما باید لینک ، ال ای دی آنلاین و همچنین ال ای دی های فعالیت را بررسی کنید اگر هیچ قدرت یا فعالیتی از LED پیدا نکردید ، مودم tenda خود را خاموش کنید و قبل از راه اندازی مجدد مودم ، چند ثانیه صبر کنید هنگامی که نشانگر قدرت مودم روشن باشد ، باید شاخص WAN یا اینترنت را بررسی کنید در بیشتر مودم ها ، نشانگر به رنگ سبز می شود و شروع به چشمک می کند. اگر مودم دارای نشانگرهای این وضعیت نیست ، پس به پشت مودم نگاه کنید تا نشانگر اینترنت را درخشان ببینید اما اگر هیچ فعالیتی پیدا نکردید ، باید مودم را خاموش کنید. سپس مودم را از منبع تغذیه جدا کنید و همه کابل ها را مجدد وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام کابل ها به درستی در پورت مناسب آنها بپیوندند. سپس قبل از راه اندازی مجدد مودم، چند ثانیه صبر کنید.